PFDC_CONSCIOUS-CARE_notre-demarche-conscious-care-desktop

VORES ENGAGEMENTER Conscious Care

Conscious Care-tilgangen er udviklet i miljøets tjeneste, for videnskabelige fremskridt og for bedre levevilkår

Hvis du vælger Eau Thermale Avène, deltager du i Conscious Care-bevægelsen

Hos de forskellige brands, der hører under Pierre Fabre-koncernen, herunder Eau Thermale Avène, er man bevidst om, at de aktiviteter, der udføres, har en indvirkning over for andre mennesker og en indvirkning på vores miljø, samtidig med at disse aktiviteter også er en kilde til store fremskridt. Netop derfor har man i fællesskab udviklet Conscious Care*: Det er en tilgang, i hvilken mærkerne aktivt arbejder på at skabe fremtidens kosmetikprodukter, som respekterer hele økosystemet. En humanistisk og forpligtet bevægelse, som arbejder i miljøets tjeneste, for videnskabelige fremskridt og for bedre levevilkår.
Hvis du vælger vores produkter, bliver du en del af denne bevægelse og du støtter en lang række konkrete sociale og miljømæssige tiltag, som har til formål at gøre verden til et bedre sted. 

* hjælpsom og forpligtet pleje 

100%.

af vores nye produkter er designet på en miljø- og samfundsvenlig måde

97%.

af vores produkter er fremstillet i Frankrig

89%.

af vores aktive ingredienser kommer fra økologisk dyrkede planter eller planter, som er dyrket uden fytosanitær behandling

100%.

af vores emballage vil inden 2025 være fremstillet af genanvendelige materialer, komposterbare materialer eller materialer, som er udvundet af biobrændsel.

Pierre Fabre interne data

At bevare den naturlige balance

I 60 år har Pierre Fabre-koncernens brands samlet og brugt deres videnskabelige ekspertise og deres viden om naturen med det formål at kunne skabe dermokosmetiske produkter. Disse produkter er udviklet med et stort øje for deres effektivitet og for deres sikkerhed for dig, når du bruger dem. 
Vores ambition? At designe produkter, der respekterer den naturlige balance i din hud, dit hår og din mund, uanset dit behov og produktets formulering. 

 

Vi fokuserer på det nyttige og det væsentlige

Vi udvælger kun de ingredienser, der er nødvendige for dit hårs behov, og produkterne indeholder nøjagtig den mængde ingredienser, der er nødvendig for at bevare deres effektivitet og din sikkerhed. 
Vores Conscious Care-produkter er baseret på princippet om "kun det nødvendige", hvorfor de er designet og udviklet uden uønskede stoffer.

 

Vi prioriterer miljøet og et bæredygtigt forbrug

Siden 2019 har 100% af de nye produkter, vi udvikler, været designet på en miljø- og samfundsvenlig måde. I 2023 vil 50% af alle vores produkter være designet på en miljø- og samfundsvenlig måde. 

Ved at reducere vores indvirkning på miljøet gennem brug af miljøvenlig emballage bidrager vi til kampen mod den globale opvarmning. I 2025 vil 100% af vores emballage derfor være fremstillet af genanvendelige genbrugsmaterialer, materialer, som er udvundet ved hjælp af biobrændsel eller materialer, som kan komposteres derhjemme. 
Ti procent af vores produkter vil kunne købes i en genanvendelig udgave. Enten vil produktet kunne genanvendes eller genopfyldes på en økovenlig måde.

  • <span class="ezstring-field">av_thermal spring water_spray_social_22_post_3282779003131_hd 368x449</span>
  • <span class="ezstring-field">av_tolerance control_cream_eretail_1_post_3282770138801_hd 368x449</span>
  • <span class="ezstring-field">av_sun care_intense protect 50-_social_9_post_3282770141214_hd 368x449</span>
PFDC_CONSCIOUS-CARE_un-souci-transparence_DESKTOP

Et konstant ønske om gennemsigtighed

I 2022 vil alle vores produkter blive vurderet i henhold til Green Impact Index, som er udviklet af Green Mission Pierre Fabre. Green Impact Index angiver de indvirkninger, et kosmetikprodukt har på miljøet og samfundet ud fra en score, der går fra A til D. Et produkt skal have fået en A- eller B-score for at kunne kaldes for et Conscious Care-produkt. 
Pierre Fabre-koncernen har udviklet Green Impact Index med et tofoldigt formål. For det første at alle de brands, der tilhører koncernen, skal være pålidelige og gennemsigtige uden at påvirke miljøet og samfundet negativt. For det andet at hjælpe mærkerne med at udvikle produkter, der respekterer planeten i højere grad, og for at gøre det muligt for mærkerne at træffe de bedste valg under udviklingen og produktionen af disse produkter. 

20 evalueringskriterier

Nogle af kriterierne er: formuleringernes biologiske nedbrydelighed og naturlighed, CO2-aftryk og vandforbruget under produktion, om produkterne plantebaserede ingredienser er dyrket økologisk, om produkterne har opnået officielle certifikationer og om de lever op til vores CSR-forpligtelser.

GMPF_GREEN-IMPACT-INDEX_A 1980x650

Forpligtet til mere naturlighed og grøn innovation

Sammen arbejder vi hver dag på, at vores formuleringer bliver mere naturlige. I dag er 89% af vores aktive ingredienser allerede udviklet fra økologisk dyrkede planter eller planter, som er dyrket uden fytosanitær behandling. I 2025 vil alle vores nye formuleringer (med undtagelse af vores solbeskyttelsesprodukter) være udviklet med mere end 90% naturlige ingredienser, sammenlignet med de 85%, som nogle af vores produkter i dag er udviklet med.

Forpligtet til lokal produktion og bæredygtigt indkøb

97% af vores produkter er fremstillet i Frankrig, da vi foretrækker korte forsyningskæder. Et eksempel på dette er produktet Avène Termalkildevand Spray. Termalkildevandet bliver taget op direkte fra kilden og pakket i steril emballage på Avènes produktionsanlæg ved kilden. Desuden støtter og hjælper vi vores forsyningskæder med at opnå mere bæredygtige produktionsmetoder.

Vi bekymrer os altid om vores patienters livskvalitet.

Vi arbejder hver dag for vores patienters velbefindende og livskvalitet. Vi samarbejder dagligt med 30 patientorganisationer på verdensplan om nye produkter, ydelser eller og apps inden for onkologi eller dermatologi. Hvert år hjælper vi omkring 3.000 mennesker i vores Avène Hydroterapicenter med behandling af deres hudsygdomme. Ud over at hjælpe dem og give dem den bedste behandling støtter vi dem hver dag i workshops, hvor de kan blive eksperter i hudsundhed og udveksle idéer og erfaringer.

- kort sagt giver vi alle mulighed for at få adgang til den bedste hudpleje

Hos mærkerne, der hører under Pierre Fabre-koncernen, har vi den holdning, at hver gang vi tager os af ét menneske, bidrager vi til at gøre verden til et bedre sted.

  • <p>Illustrationer:&nbsp;BEAX</p>
    Illustrationer: BEAX
  • <p>Illustrationer:&nbsp;BEAX</p>
  • <p>Illustrationer:&nbsp;BEAX</p>
PFDC_CONSCIOUS-CARE_BRAND_DESKTOP
Tilbage til toppen